miercuri, 24 aprilie 2013

Degustare de vinuri Alira la Fox Wines - 23 aprilie 2013

Degustarea a început cu Rosé 2012, a continuat cu Fetească Neagră 2011, Tribun 2011, Cabernet Sauvignon 2010, și s-a încheiat cu Merlot 2009.

În opinia mea, în acest moment cel mai bun vin din serie este Cabernet Sauvignon-ul 2010 (85-86 de puncte), care, în afară de forță și caracter, m-a impresionat mai ales prin post-gustul său intens de condimente.

Cred însă că va fi curând depășit de Feteasca Neagră 2011 (care are o aromă de o intensitate și complexitate absolut senzaționale), după ce aceasta se va liniști puțin. De notat că Feteasca Neagră, aflată la prima recoltă la Alira, a fost îmbuteliată cu numai câteva săptămâni în urmă. În termenii Monei Oancă, reprezentanta vinurilor Alira, este încă „stresat”.

Merlot-ul 2009 e un vin pe care l-aș descrie ca rotund, foarte aproape de nivelul de calitate al Cabernet Sauvignon-ului 2010.

Tribun 2011 este un cupaj, un vin mai ușor, dar perfect echilibrat, mai degrabă un vin de masă, recomandat deci pentru a însoți mâncare (81-83 de puncte). Având în vedere că Paștele se apropie, am achiziționat și eu două sticle. Singura mea problemă cu el este verdele cu care e scris numele pe etichetă - culoare mai potrivită unui vin alb, cred eu. Și tricolorul românesc de pe contraetichetă, chiar dacă astfel e mai clară distincția între românescul Alira și bulgărescul Enira. Totuși, parcă nu acela e locul potrivit pentru un drapel...

Rosé-ul 2012 este un vin corect, fără nimic deosebit, dar și fără vreo eroare (aproximativ 80 de puncte).
 

Am notat noile dopuri, lungi, care sper să elimine problemele de dop existente uneori la primele vinuri Alira.
 

Ca de obicei, Richard Fox a fost o gazdă perfectă.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu