sâmbătă, 27 octombrie 2012

„Ivanov” în regia lui Andrei Șerban: un spectacol bun

Am așteptat cu interes să văd o piesă regizată de Andrei Șerban, și, într-un târziu, am reușit să cumpăr bilete la „Ivanov” de Cehov, la Teatrul Bulandra.

Regia, interesantă, un amestec de clasic și modern, în care am remarcat câteva elemente originale, cum ar fi concentrarea luminii pe fața actorilor atunci când declamă texte de mai mare importanță, sau utilizarea actorilor secundari și figuranților pe post de cor antic (în partea finală a piesei). Deși Șerban încearcă să imprime o notă umoristică acestei drame, iar publicul chiar râde la câteva elemente facile, mie nu mi-a venit deloc să râd. Ba chiar cred că un actor de talia lui Victor Rebengiuc este relativ dezavantajat de tonul histrionic pe care trebuie să-l imprime personajului său, altminteri tragic.

Vlad Ivanov este credibil și bun în rolul principal, făcând uneori secvențe memorabile.

De notat însă Maria Obretin, care deși are de interpretat un rol secundar destul de ingrat, reușește să demonstreze o uriașă capacitate de adaptare la stări de spirit contradictorii, imprimând un aer de profundă umanitate unui personaj care ar fi putut ușor să cadă în derizoriu.

Mi-au plăcut scenografia și costumele, parcă mai elaborate și mai potrivite decât la alte spectacole.

Ca o concluzie generală, „Ivanov” este un spectacol reușit. Dacă ar fi să-i reproșez ceva, este tocmai acest aspect de spectacol, care m-a făcut să mă simt ca la teatru, împiedicându-mă să particip efectiv la zbaterile personajelor, actorii reamintindu-mi în permanență, prin modul efectiv teatral în care-și declamau textele, că joacă o piesă.


PS Deși sunt pomeniți în text, țiganii lipsesc din distribuție, interpretul de chitară nefiind, în opinia mea, suficient de autentic în rol.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu