vineri, 17 ianuarie 2014

Degustare de vinuri Corcova, la Fox Wines – 16 ianuarie 2014



Preferatul meu a fost Syrah 2010 Reserve Dealul Racoveanu, un D.O.C. învechit la butoi. Fără discuție, un vin complex, care trebuie băut pe tihnă. După ce mi-am terminat paharul, cu greu l-am lăsat jos, pentru că din el continuau să iasă arome minunate. Dacă ar fi să risc o opinie, merită în jur de 85 de puncte.

Despre vinurile celelalte - Chardonnay 2011, Rosé 2013, și Cabernet Sauvignon/Merlot 2011, am o părere amestecată. Toate, și cel alb, și cel rosé, și cel negru, au calități care le recomandă – aciditate, mineralitate, caracter – dar în același timp și o dulceață de demisec, care le trage înapoi. Toate în jur de 80 de puncte.

Cu excepția Cabernet Sauvignon/Merlot-ului, varianta 2009, testat anul trecut, și care nu diferă mult de varianta din 2011, celelalte vinuri au fost o premieră pentru mine. Îmi pare rău că n-am degustat Feteasca Neagră 2011, care se pare că este foarte reușită, dar din care s-a produs doar o cantitate foarte mică. Aștept cu interes noua apariție de peste câteva săptămâni, Pinot Noir 2009 Reserve. 

De notat unitatea grafică a vinurilor Corcova, și design-ul foarte echilibrat. Doar mici diferențe între gama de bază și cea Reserve. Totuși, sticlele de Reserve au o dimensiune mai impunătoare.

Foarte plăcută întâlnirea cu domnul Dâmboviceanu, unul dintre cei doi parteneri care au readus Corcova la viață (celălalt partener de la Roy&Dâmboviceanu este Roy, pronunțat franțuzește). Notez aici buna sa dispoziție și râsul său molipsitor. Interesantă afirmația sa despre importanța terroir-ului (în măsura în care se poate vorbi despre terroir în România): „Încercăm să păstrăm cât mai mult din gustul strugurelui. Vinurile noastre se trag în proporție de nouăzeci la sută din vie. În cramă trebuie doar să nu greșim.”

Tot din discuția cu domnul Dâmboviceanu am aflat despre cursa de 16 km din via Corcova (Corcova Trail Race). O combinație interesantă, alergare (deghizat) + vin.

2 comentarii:

  1. Cred ca in text este vorba de noul Pinot Noir 2011 si nu 2009.
    Cabernet Sauvignon/Merlot 2011 este cel din seria Racoveanu/reserve sau cea de baza?

    RăspundețiȘtergere
  2. Din păcate, despre Pinot Noir nu știu decât ce am auzit, încă nu l-am văzut/degustat. Am văzut doar pe website că recolta 2009 a apărut.

    Cabernet Sauvignon/Merlot-ul despre care nu sunt convins e cel din gama de bază, spre deosebire de cel din gama Reserve, care este foarte bun.

    RăspundețiȘtergere