joi, 12 aprilie 2012

Trei șampanii de Reims – câștigătoare Cuvée Cazanova de la Charles de Cazanove


Am avut astăzi rara ocazie de a degusta trei șampanii de Reims: emblematicul Cordon Rouge de la G. H. Mumm, clasicul Brut Carte Jaune de la Veuve Clicquot Ponsardin, și (necunoscutul pentru mine până acum) Cuvée Cazanova de la Charles de Cazanove.

Ei bine, deși în mintea mea ordinea în care le-am enumerat mai sus era cea a valorii lor absolute (de altfel aceasta este și ordinea prețurilor), degustarea a răsturnat această ordine, și a plasat Cuvée Cazanova în vârf.

Un cupaj de 30% Chardonnay, 35% Pinot Noir și 35% Pinot Meunier, Cuvée Cazanova este un vin cu foarte mult caracter – arome de fructe și flori, gust intens și perfect echilibrat – o adevărată plăcere! Îl notez cu circa 90 de puncte. Eticheta un pic antipatică, dar până la urmă nu pe ea o bem...

Șampania cea mai ușor de recunoscut din lume,  Brut Carte Jaune (prima dată am cumpărat-o prin anii 1978 cred, la Petroșani, într-o alimentară cu rafturile goale - era singurul produs care se găsea, și nu prea avea mare succes la mineri), este următoarea în clasament, cu circa 87 de puncte. Un vin puternic și complex, realizat tot din Pinot Noir, Pinot Meunier și Chardonnay. Totuși, puțin prea neutru pentru gustul meu.

Cordon Rouge, în care strugurele predominant este Pinot Noir, urmat de Chardonnay, și puțin Pinot Meunier, plus circa 20% din alți struguri din cele 77 de varietăți disponibile la G. H. Mumm, încheie lista cu circa 86 de puncte. Nu este deloc puțin, dar concurența s-a dovedit mai puternică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu