
Grafica filmului este extrem de diferită de-alungul filmului, fiecare capitol al cărții fiind ilustrat de un alt grafician/pictor prieten de-al lui Julio Cortazar. Unitatea este păstrată însă datorită regiei, animației și muzicii. Interesante referințele cinematografice/fotografice ale regizorului Julio Ludueña (și el prieten cu Cortázar) - cum ar fi „Crucișătorul Potemkin” al lui S. Eisenstein, sau emblematicele imagini foto cu un alt argentinian celebru, Che Guevara.
Un film de la care pleci un alt om, dacă-mi este permis să o parafrazez pe directoarea institutului, R. Moro de Andrés, care în cuvântul său introductiv a spus că „Șotron” (capodopera lui Cortázar) a schimbat-o definitiv. Un cald cuvânt de apreciere și pentru frumoasa și inspirata prezentare făcută de ambasadorul Pérez Paladino marelui scriitor argentinian autoexilat la Paris.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu