vineri, 3 februarie 2012

Fetească Neagră 2008 Murfatlar „3 hectare”: un vin atipic, cu multe elemente contradictorii


M-am apropiat cu interes de Fetească Neagră 2008 Murfatlar „3 hectare”, un vin prezentat ca făcând parte dintr-o „colecție exclusivă destinată cunoscătorilor, care au ocazia unică de a gusta vinuri ce fac parte dintr-o rezervă specială, oferită în ediție limitată”.

Eticheta principală are un design special, atrăgător (felicitări autorilor!), cu ștampila „Furnizor al Casei Regale Române”, un argument suplimentar în favoarea vinului.

Din păcate, eticheta secundară poartă pe ea o încercare poetică („Armonia neînțeleasă a naturii îți rezervă uneori surprize plăcute...”) de un gust discutabil.

Am avut o primă surpriză... neplăcută în momentul în care am deschis vinul, atunci când am dat peste un dop de plastic, ceva ce în mintea mea nu ar trebui să existe la un vin cu un minimum de pretenții.

Culoarea roșu-deschis (vinul arată aproape ca un rosé, oricum fără nimic din culoarea roșu-intens caracteristică strugurelui Fetească Neagră ) a fost a cea de-a doua surpriză neplăcută.

Aroma inițială plăcută, cu o notă puțin iute.

Gustul, ușor (vinul are numai 12,5% alcool), din păcate taninii nu se simt, cu o vagă senzație de dulce echilibrată însă de aciditatea bună, are o oarecare rotunjime.

În timp aroma evoluează ușor spre prune și ciocolată.

Este totuși parcă prima dată când beau o Fetească Neagră și am senzația că beau un vin rosé, ușor!

În concluzie, o Fetească Neagră atipică, cu multe elemente contradictorii. Punctaj... prefer să nu-l punctez, fiindcă s-ar putea să se plaseze la prea multe puncte distanță de limita de 80 de puncte, de la care consider eu că un vin devine competitiv...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu