sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Lacerta Cuvée IX (2009): un vin excepțional!


Am fost reticent atunci când am văzut la benzinăriile OMV oferta Lacerta Cuvée IX (2009), un cupaj de Cabernet Sauvignon, Merlot și Shiraz provenind din Dealul Mare. Și rău am făcut, pentru că este un vin EXCEPȚIONAL, care m-a cucerit încă din momentul în care care l-am turnat în pahare. Nu atât prin culoarea sa roșie intensă, cât prin... bulele care s-au format pe marginea paharului, și care dispăreau una după alta, însoțite de zgomotul unor pocnituri ușoare.

Aromă intensă de cireșe amare. 

Alcoolul (14%) nu se simte deloc. 

Gust plin, mai degrabă aspru decât catifelat, totuși rotund și complet lipsit de asperități. Am simțit din plin taninii, ca și gustul baricului. 

Spre final evoluează spre arome de ciocolată și piper.

I-am acordat fără prea multă gândire 92 de puncte. Repet, un cupaj EXCEPȚIONAL, o mare reușită, și un bun raport calitate/preț la 70-75 de lei cât costă în magazinele specializate.

Între timp m-am obișnuit și cu șopârla (Lacerta) de pe etichetă. Inițial avusesem o reacție de respingere la acest design, ca și la denumire.


PS Sticla de Lacerta Cuvée IX (2009) poartă pe ea o bulină aurie - Medalia de Aur la Concursul Internațional de Vinuri București (International Wine Contest Bucharest) 2011. Nu prea cred în astfel de concursuri, dar pare o medalie pe deplin meritată.

Apropo de neîncrederea mea în concursuri, am regăsit exact aceeași bulină (Medalia de Aur la Concursul Internațional de Vinuri București 2011) pe un alt vin deschis recent, Fetească Neagră Princiar Special Reserve 2008 de la Dealu Mare – Tohani, care are unele calități (pentru care l-am punctat cu 81 de puncte), dar care este într-o cu totul și cu totul altă categorie decât Lacerta Cuvée IX (2009). Fetească Neagră Princiar Special Reserve 2008 e un vin să zicem corect. Culoare roșie intensă, chiar vișinie. Aromă de cireșe amare, din păcate greu de simțit din cauza mirosului prea puternic de alcool (13,9%). Gustul este relativ intens, dar fără să exceleze. Un punct negativ pentru eticheta imitație de armură metalică, pe care o consider total nepotrivită pentru un vin.

2 comentarii:

  1. Sigur e din 2012? Ca suntem in 2017 si e aceasi oferta :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexandru-Radu SĂVULESCU19 decembrie 2018 la 15:16

    Fiecare an este diferit la Lacerta Cuvée IX - soiuri diferite, proporții diferite, etc. Anul 2009 a depășit cu mult versiunile ulterioare, a fost cu adevărat excepțional.

    RăspundețiȘtergere