luni, 25 februarie 2013

Degustare de vinuri Prince Știrbey la Fox Wines, 16 feb. 2013

Am avut plăcerea să degust astăzi la Fox Wines câteva din vinurile noi de la Prince Știrbey. 

Ileana și Jakob Kripp, proprietarii podgoriei și cramei Știrbey de la Drăgășani, au făcut, alături de Richard Fox, proprietarul vinotecii din București, onorurile casei. 

Între musafiri, am putut vedea la un moment dat, între alții, nu mai puțin de patru ambasadori, ceea ce confirmă poziționarea vinurilor Prince Știrbey în segmentul de vârf al vinurilor românești, cunoscute și apreciate și în străinătate. 

Trebuie să recunosc că, deși sunt mai degrabă amator de vinuri roșii, de data aceasta am fost impresionat mai mult de spumant și de rosé. 

Spumantul Prince Știrbey Extra Brut (recolta 2010) este, în opinia mea, cel mai bun spumant românesc. Produs exclusiv din Crâmpoșie, poate fi descris ca un vin teutonic - cu un caracter simplu și direct, mai degrabă robust decât complex, dar foarte fin. De remarcat gustul foarte special și destul de pronunțat al drojdiei. Am descris varianta cu etichetă albastră, de 95 de lei, nu pe cea cu etichetă albă, de 115 lei, pe care n-am testat-o. 

Rosé-ul 2012, proaspăt, aromat, cu gust puternic de căpșună, perfect echilibrat de acididatea ridicată, este poate unul dintre cele mai bune, dacă nu chiar cel mai bun rosé de până acum al domeniului Știrbey. Și el a fost testat în (avan)premieră. La 40 de lei, este probabil unul dintre cele mai competitive rosé-uri românești de vârf. 

Alte vinuri testate astă seară: Crâmpoșie 2012, Negru de Drăgășani 2012, și Cabernet Sauvignon 2012. Toate vinuri cu caracter, de mare calitate. Sunt sigur că evoluția la sticlă atât a Crâmpoșiei, cât mai ales a Negrului și Cabernetului le va aduce acestora un plus semnificativ de calitate în anii ce urmează. De urmărit. 

Mulțumiri și vânzare bună, Richard Fox, felicitări și succes în continuare, Ileana și Jakob Kripp!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu