În lumea celor ce trăiesc
în grave lipsuri materiale, biserica nu este sfințită, Salvarea nu
are mașini, spitalele trimit acasă bolnavii pentru că nu-i pot
trata, și nici chiar procurorii nu pot fi găsiți la timp.
Deși povestea se dezvoltă
liniar, jurnalistic (Tatiana Niculescu Bran, autoarea romanului care
a inspirat scenariul dispune de extraodinara experiență de
obiectivitate a BBC-ului),
tocmai atunci când conflictul dintre modern și tradițional pare să
fi fost definitiv tranșat în favoarea tradiționalului apare acel
mic semn de răzvrătire tardiv, dar necesar.
Consider că realizarea
tehnică a peliculei (în stil de ciné-vérité)
este ireproșabilă. Regia este atât de bună încât practic nu se
simte. La fel, jocul actorilor, care practic își trăiesc rolurile,
nu le joacă (privirile posedate ale unora dintre călugărițe
continuă să mă urmărească și acum). Remarc de asemenea
scenografia, care este atât de autentică încât totul este exact
atât de eclectic cât să descrie ireproșabil acest segment al
societății românești.
Fără să fie genul meu
preferat de film, consider că „După dealuri” este o peliculă
remarcabilă, pe care o recomand fără rezerve oricui caută altceva
decât simplu divertisment la cinema.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu