luni, 9 aprilie 2012

Însemnările unui necunoscut – un spectacol care te face mai bun


Am văzut de curând, la Teatrul Bulandra, sala Toma Caragiu, o piesă după F. M. Dostoievski - Însemnările unui necunoscut.

Aplauze pentru regia lui Alexandru Darie. Spiritul său inovator se afirmă încă dinainte de începutul piesei (o surpriză pe care n-o voi deconspira pentru eventualii doritori să vadă piesa). Fără să exagereze niciodată, fără să facă apel la extravaganțe, Darie își face simțită prezența de-alungul întregului spectacol. M-am bucurat să-l văd urcând pe scenă la final, și să-l pot aplauda cu același mare entuziasm ca toți ceilalți spectatori.

Între mulții actori, unii mai mult alții mai puțin cunoscuți, i-am remarcat pe Mihai Constantin (în rolul titular) și pe Petre Lupu (într-un rol secundar) – doi actori realmente excepționali. Este pentru prima dată când Constantin mă impresionează cu adevărat, revelându-și măsura întregului talent. N-am știut ce să admir mai mult, profunzimea interpretării, sau inepuizabila lui energie. Lupu, pe care nu-l cunoșteam, dovedește la rândul lui o abilitate extraordinară de schimbare a registrelor, când cabotin, lingușitor, când extrem de profund, tragic – pentru mine el a reprezentat o enormă surpriză la acest spectacol. Abia aștept să-l revăd.

Nu pot să nu menționez și grupul vocal Accoustic, care realizează o performanță de zile mari.

În ansamblu, o piesă emoționantă, care te face să te simți mai bun când pleci de la ea (nici nu m-aș fi așteptat la altceva de la Dostoievski). Voi mai adăuga doar atât: deși a durat mult, mi-a părut rău când s-a terminat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu