marți, 10 aprilie 2012

Un cavaler al iubirii al cărui principal organ erotic erau ochii




Almeida Faria, autorul romanului „Conchistadorul” (publicat în portugheză în 1990), este un filozof. 

Deși acest lucru se simte în scriitură, intenția lui Faria este să evoce cu amuzament și înțelegere viața unui cuceritor de femei. Nu un cuceritor oarecare, ci unul deosebit, considerat de cunoscuți reîncarnarea lui Dom Sebastião, miticul rege virgin care dispare în timpul unei aventuri războinice în nordul Africii, și a cărui revenire este așteptată. 
 
Nu mă consider un desfrânat osândit la focurile iadului, deși în timpul anilor de ucenicie mă amuzase și instruise sacrul fallos, priapos-ul personal, instrumentul muzical, tuba, fluierul, flautul, trompeta, trombonul, taragotul, fagotul, ciucălăul, pironul, onstromentul, reteveiul, țeapa, țeposu', ștrumeleagul, bălosu', fusul, bulonul, prietenul la nevoie, pentru care nu există hiperbolă la înălțimea meritelor sale. Mi-ar plăcea, mai ales, să fiu un cavaler al iubirii, acela al cărui principal organ erotic erau ochii...”, spune protagonistul romanului. 

Tot el conchide însă, melancolic: Oricât de mult mi-ar plăcea să străbat acum anii apuși, sunt nevoit să recunosc că nu m-au dus decât în punctul de unde am plecat. Și nu mă refer doar la geografie; parcursul pe dinăuntru a avansat încă și mai puțin. Continuu să nu știu cine sunt eu

Minunate ilustrațiile cărții, semnate de Mário Botas.

Almeida Faria, „Conchistadorul” - Colecția Desenul din covor, Editura ART, 2008

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu