luni, 18 martie 2013

Fernando Léon de Aranoa, un regizor fantastic, „Luni, la soare”, un film cuceritor!


Luni, la soare” („Los lunes al sol”, Spania/Franța/italia 2002) de Fernando Léon de Aranoa (văzut în ciclul Portret de regizor, difuzat de Institutul Cervantes de la București) – e un film formidabil!

Ușor de înțeles valul de premii (39) pe care le-a primit, între care și multe Goya (cel mai bun film, cea mai bună regie etc.).

N-aș fi crezut să mă pot adânci atât de mult într-o poveste despre... disponibilizări și șomaj la un șantier naval. Personajele filmului, sunt, după orice standard, niște pierzători. Ceea ce nu-l împiedică pe realizator să-i privească cu enormă înțelegere, foarte multă delicatețe și extrem de mult umor.

Actorii, în frunte cu Javier Bardem, sunt toți excepționali!

Filmările lui Alfredo Mayo, încântătoare de la început până la sfârșit, în special prin naturalețea lor. Foarte calde portretele în lumina nopții!

Muzica lui Lucio Godoy (un argentinian), se întrepătrunde perfect cu piese de Tom Waits sau Domenico Modugno.

Un film cuceritor!


PS Simpatică „doamna” din spatele meu. M-a tot lovit puternic cu piciorul în spate din zece în zece minute, de câte ori se schimba de pe un picior pe altul, până m-am întors de două-trei spre ea... Când părea că a înțeles să nu mă mai lovească, a început să-i sune telefonul. Îl închidea, după care la scurtă vreme îi suna iarăși. Când i-a sunat a treia oară, m-am întors și am privit-o lung. A meșterit ceva timp la el, după care nu i-a mai sunat în ultimele zece minute de film...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu