Balanchine
– Vals fantezie și Serenadă, balete în stil neoclasic. Multă
tehnică, ceva mai puțin sentiment. Nu știu dacă muzica,
coregrafia sau interpretarea, sau toate la un loc au fost problema.
Cert este că nici aplauzele publicului la sfârșitul fiecărei
mișcări n-au fost de ajutor. Am remarcat însă o dansatoare
minionă, cu figură asiatică (japoneză?) care părea să iasă în
evidență printr-o interpretare mai „emoțională”. În trupă,
multe alte balerine cu busturi ceva mai planturoase decât s-ar potrivi la
acest tip de dans. Unul dintre interpreții masculini, de fapt chiar un solist, o mare dezamăgire (plecând de la picioarele în x, nici restul n-a fost mult mai bine, au fost momente când mă simțeam eu prost pentru că-l privesc...).
În
pauză am văzut piesele expuse de Artmark pentru două licitații
care se vor desfășura curând: România regală, și Impresionism
și postimpresionism românesc. Între piesele de la România regală,
unele chiar interesante – și nu mă refer aici la tablourile lui
Grigorescu, estimate la 120.000 – 200.000 de euro.
După
pauză, Falling Angels a lui Kylián. Noroc că n-a avut decât
interprete feminine! Un balet modern, pe ritm de tobe, cu jocuri de
lumini și umbre. Mult mai interesant decât prima parte, captivant
chiar. Și interpretele păreau mai prinse în „joc”. Aceeași
(altă?) figură asiatică care s-a remarcat (de fapt au fost mai multe, dar una singură a ieșit cu adevărat în evidență, după părerea mea). Apropo de figuri asiatice - costumele negre de sport gen bustieră cu pantalon scurt au pus în evidență corpurile (în special picioarele) balerinelor (dansatoarelor). Una dintre dansatoarele românce avea niște picioare care m-au fascinat (mai ales în timpul aplauzelor, când am putut să le privesc mai atent). Am remarcat încă o dată, cu această ocazie, ce diferită este conformația japonezelor de a româncelor. Picioarele japonezelor scurt scurte și îndesate, uneori chiar crăcănate - arată ciudat când stau, dar cât de frumos se mișcă!
Falling Angels s-a
terminat parcă prea repede. Aplauzele publicului au fost puternice, semn că
toată lumea a simțit diferența față de prima parte. Ca să nu spun că nimeni nu mai
vroia să plece, toți așteptau încă ceva. Dar lucrurile bune se
consumă cu moderație, nu-i așa?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu