Ce poate fi mai
actual cu o săptămână înainte de alegeri decât o versiune adusă
la zi a piesei stindard a lui I.L. Caragiale „O scrisoare
pierdută”?
Telefoane mobile,
bodyguarzi, bărbați în pantaloni scurți și ochelari de soare,
femei cu ambele brațe pline cu cumpărături în sacoșe de firmă populează
versiunea regizorală a lui Doru Ana (care joacă și rolul
venerabilului Zaharia Trahanache), de la Teatrul Bulandra, sala Toma
Caragiu. Piesa (a cărei premieră a avut loc în anul 2008) smulge hohote de
râs din partea publicului, deși finalul este trist, cei strânși
să sărbătorească victoria în alegeri a lui Agamemnon Dandanache
părând mai degrabă să participe la un parastas decât la un
banchet...
Din distribuția
spectacolului ies în evidență în primul rând Vlad Zamfirescu -
care reușește un Nae Cațavencu absolut fascinant (în notă
modernă, puțin faustiană), și Nicolae Urs - care reușește un
Tache Farfuridi extrem de nuanțat și de subtil (în dulcele stil
clasic). Doru Ana este și el convingător în rolul lui Zaharia
Trahanache.
A fost un spectacol
care mi-a plăcut, deși încă îmi vine greu să uit versiunea lui
Sică Alexandrescu – cu Radu Beligan, Alexandru Giugaru și Grigore
Vasiliu-Birlic, sau pe cea a lui Liviu Ciulei – cu Victor Rebengiuc, Fory
Etterle, Dem Rădulescu, Mircea Diaconu, Octavian Cotescu, Ștefan
Bănică și Mariana Mihuț.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu