luni, 28 mai 2012

Degustare la Ethic Wine: noile vinuri de la crama Basilescu


Am răspuns invitației magazinului Ethic Wine, și am participat la degustarea din 26 mai 2012 a noilor vinuri de la crama Basilescu - Fetească Albă și Sauvignon Blanc.

Ambele vinuri fac parte dintr-o colecție cu etichete ale artistei plastice Ioana Ursa, „Îngeri din Micul Paris”, cu mari lăutari reprezentați ca îngeri. O grafică originală, asupra căreia nu pot să mă pronunț, fiindcă nu știu încă dacă-mi place sau nu.

Fetească Albă 2011 – culoare galben pai, aromă redusă ca intensitate, gust proaspăt, aciditate redusă, alcool (13,6%) perfect integrat. Un vin nu lipsit de calități, dar parcă totuși prea neutru pentru gustul meu (e posibil însă ca acesta să fie potențialul maxim al acestui soi) – 41 de lei, 78-80 de puncte.

Sauvignon Blanc 2011 - culoare galben-verzui, aromă florală intensă, gust proaspăt, cu aciditate crescută. Mult mai pe gustul meu decât cel dinainte. Un vin alb foarte reușit – 43 de lei, 85 de puncte.

Am degustat și o Fetească Neagră Eclipse 2009 – culoare roșie-cărămizie, aromă intensă de prune, gust puternic, corpolent, alcool (14,3%) insuficient integrat însă. Suferă de un defect obișnuit la Feteasca Neagră, este vinificat demisec, ceea ce, deși sunt un mare susținător al vinurilor roșii din soiuri locale, m-a făcut totuși să-l depunctez serios. 32 de lei, 78-80 de puncte.

Mulțumiri magazinului Ethic Wine și cramei Basilescu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu