joi, 18 octombrie 2012

Nora Iuga: „Sexagenara și tânărul” - un roman pe care mi-aș fi dorit să-l fi scris eu

Iubesc acest roman scurt. Este plin de poezie și romantism.

Face parte din cele câteva pe care sunt invidios că nu le-am scris eu. Și face parte din vârful literaturii românești (pentru mine, se află pe același nivel cu „Adela” lui Garabet Ibrăileanu, pe care-l consider în continuare cel mai bun roman românesc al tuturor timpurilor).

Deși „Sexagenara și tânărul” (2004) pare să analizeze doar la nivel ficțional problema diferenței de vârstă dintre doi posibili parteneri (femeia fiind aproape de două ori mai în vârstă decât bărbatul, invers ca în „Adela”), Nora Iuga alunecă permanent (în mod fericit, cred eu) în descrieri biografice, care dau autenticitate și forță romanului.

Un punct alb și pentru finalul neașteptat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu