vineri, 12 septembrie 2014

Premieră - Cripta, în prezența lui S. Riaboukine

Un lungmetraj în regia lui Cornel Gheorghiță (al doilea său film, pe primul nu l-am văzut). Un film cu final deschis, în care pe măsură ce suspansul crește, apar și întrebările. Dacă am înțeles eu bine filmul, răul și binele sunt destul de amestecate, deși punctul de plecare este clasicul om de afaceri străin, lipsit de scrupule, venit să facă bani într-o zonă săracă din România.

Serge Riaboukine joacă rolul principal. Un alt rol important îl joacă locația, Băile Herculane, acum aproximativ un secol și jumătate "cea mai frumoasă stațiune de pe continent"- dixit Franz Joseph, pe atunci proaspăt împărat - ajunsă astăzi o ruină (mă refer la centrul istoric, desigur). Și altul este personajul colectiv, localnicii, a căror moralitate se dovedește chiar mai pervertită de sărăcie decât a fost pervertită de bogăție moralitatea antreprenorului francez.   

Prezența lui Riaboukine între spectatori la sfârșitul filmului a fost o plăcută surpriză. Este un om cald și prietenos, care are multe de povestit. Mulțumiri organizatorilor proiecției de la Cinema Elvira Popescu!

Pe alocuri imaginea filmului este foarte bună, ca și muzica de altfel.

În ansamblu, un film interesant, care merită văzut. De remarcat în primul rând abilitatea regizorului de a crea acea atmosferă de anxietate care dă autenticitate filmului.            



http://www.cinemagia.ro/trailer/cripta-10701/

PS Mi-a făcut plăcere să-l văd în film (chiar dacă doar într-un rol scurtissim, dintr-o secvență felliniană) și pe colegul meu Șerban Țupa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu