vineri, 24 februarie 2012

Campo Maccione 2009, Morellino di Scansano: un vin de masă bun



Nu întotdeauna sunt atent la sfaturile pe care le primesc, și asta nu e bine. 

Prietena care mi-a recomandat Morellino di Scansano, Campo Maccione 2009, un vin italian (din Siena) obținut dintr-un cupaj de Sangiovese (90%) cu Cabernet Sauvignon (5%) și Merlot (5%), mi-a spus clar: e un vin roșu care se potrivește perfect la mâncare.

Mie mi s-a părut nostim să-l testez alături de brânzeturi și fructe.

Rezultatul este descris în cele ce urmează.

Culoare roșie rubinie.

Aromă eterată, fină. Parfum de pădure, de cireșe, care mai mult se bănuie decât se simte.

Gust auster, puțin astringent (taninat) fără să fie însă aspru. Alcoolul (14%) relativ bine integrat. În ansamblu, echilibrat.

Corp ușor spre mediu.

Post-gust de intensitate și durată mică.

La început am vrut să-l notez cu aproximativ 80-81 de puncte. Apoi am constatat că pe măsură ce se aerează, aroma i se intensifică. După un timp, și alcoolul pare complet integrat. A trebuit să-mi reconsider poziția, dându-i Cezarului ce-i al Cezarului. La final, am ezitat între 83-84 de puncte. Până la urmă am restrâns scala la intervalul 81-83 de puncte. Ca să dau o notă finală, cred că trebuie să-l mai gust o dată.

Recomandare: Pentru a-l pune în valoare, beți-l alături de un fel de mâncare consistent. Dacă este posibil, ar fi bine să-l deschideți cu cel puțin 20 de minute înainte de a-l pune în pahare, și eventual să-l transferați chiar într-o carafă. Austeritatea, simplitatea lui vor scoate în evidență mâncarea, acompaniind-o discret, subtil, fără a o eclipsa însă.

N-aș vrea să închei acest articol fără să menționez două detalii despre sticlă, care după mine este inseparabilă de vinul propriu-zis. Dopul, confecționat din plută de cea mai bună calitate, este elegant inscripționat cu numele producătorului: Rocca delle Macìe. Eticheta și contraeticheta, austere, simple, poziționează perfect vinul, fără exagerări sau supralicitări, părând să spună: acesta este un bun vin de masă, nici mai mult, nici mai puțin.


PS Pentru prima dată o să menționez și prețul, pentru că acesta este un element foarte important. Morellino di Scansano, Campo Maccione 2009 costă 55 de lei. E oare mult, e puțin? Fiecare poate judeca pentru el/ea. Din punctul meu de vedere, pare mai degrabă mult. Este însă vorba despre un vin toscan, cu reputație bine stabilită.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu