Am ieșit pur și simplu vrăjit de la
filmul Iubire persană (Poulet aux prunes), de Marjane Satrapi și Vincent Parronaud. Mi-am amintit de vremea când bunica îmi citea povești seara înainte de culcare.
Acest film este un basm pentru adulți, foarte-foarte
trist, dar extrem de frumos, în care realul și imaginarul se împletesc armonios. Toate personajele, până și Azrael -
îngerul morții sau cerșetorul, sunt frumoase (și chiar
înțelepte) în felul lor.
Desigur că iubirea învinge, la fel ca
în realitate. Învinge viața.
Care să fie învățătura principală
a filmului? Că avem o singură viață și trebuie să (vrem să)
ne-o trăim? Că fiecare om are o singură (mare) iubire?
Imaginea, absolut senzațională –
Cristophe Beaucarne.
Iranul de dinainte de revoluția
islamică, o țară civilizată, laică, în contact cu restul lumii, extrem
de diferită de ceea ce se poate vedea acum la știri despre aceeași
țară.
Și un cuvânt despre sala Elvire
Popesco – încântător renovată, felicitări Institutului
Francez!
PS Personajele secundare, la fel de bine conturate ca personajul principal (jucat de Mathieu Amalric). Mă urmărește și acum imaginea obtuzității acelui personaj corect, tatăl Irânei... Sau imaginea băiatului lui Nasser-Ali rugându-se pentru tatăl lui, în contrast cu felul cum a ajuns să trăiască apoi în SUA. Sau imaginea halucinantă a fetei (Lili) adultă (Chiara Mastroianni).
PS Personajele secundare, la fel de bine conturate ca personajul principal (jucat de Mathieu Amalric). Mă urmărește și acum imaginea obtuzității acelui personaj corect, tatăl Irânei... Sau imaginea băiatului lui Nasser-Ali rugându-se pentru tatăl lui, în contrast cu felul cum a ajuns să trăiască apoi în SUA. Sau imaginea halucinantă a fetei (Lili) adultă (Chiara Mastroianni).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu